skip to Main Content

ПРАВОВА “РЕФОРМА” ІМЕНІ АНДРІЯ БОГДАНА

7 серпня 2019 року президент України Володимир Зеленський видав указ №584/2019, який має назву “Питання Комісії з питань правової реформи”. На прикладі цього указу розглянемо кричущу некомпетентність працівників та керівництва Офісу президента України. При опрацюванні даного указу, який розміщений на офіційному сайті президента України, експертами було виявлено, що в тексті указу порушені всі правила орфографії української мови, які вивчаються в школі в середніх класах.

Перш за все викликає здивування навіть сама назва Указу, адже містить класичний приклад тавтології «Питання Комісії з питань…», тобто слово «питання» повторюється двічі там, де цього можна було легко уникнути, замінивши будь-чим – від слова «діяльність» до «Функції та завдання». Іменник «Указ» потребує зв’язку керування: Указ про що? Отже, має бути Указ про Комісію з питань правової реформи.

Спірною з наукової точки зору є й формулювання на кшталт «постановляю», адже назва акту Президента – УКАЗ, а не ПОСТАНОВА, однак одностайної думки теоретиків права з цього приводу немає. Тим не менш, відповідно до ч.3 Указу Президента «Про Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України» (із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 273/2008 ( 273/2008 ) від 27.03.2008), Указами Президента  України  оформляються   прийняті Президентом України на основі та на виконання Конституції і законів України рішення про: «призначення…», «припинення…», «зупинення…», «скасування…», «використання…», «введення…», «утворення та ліквідацію…», «присвоєння…», «нагородження…», «формування…» та «внесення». Але жодного разу не згадується «ПОСТАНОВЛЕННЯ» будь-чого.

Крім того, Указом затверджується список з «Положення про Комісію з питань правової реформи» та «Персональний склад Комісії з питань правової реформи», однак список ніяк не виділений – ані нумерацією «1., 2.,», ані знаками пунктуації.

Також звернемо увагу на той факт, що в ч.2 Указу вказано, що «у роботі Комісії з питань правової реформи беруть участь з правом дорадчого голосу консультанти та спостерігачі від міжнародних організацій у складі, що додається». Відповідно до Академічного тлумачного словнику української мови, СКЛАД – це «Сукупність людей, що утворюють який-небудь колектив, якусь організацію». Очевидно, що сукупність людей ніяк не може «додаватись», в якості додатку може слугувати лише ПЕРЕЛІК тих чи інших людей.

Є певні недоліки і у самому, Положенні, яке затверджено цим Указом.

По-перше, у п.2 Положення вказано, що Комісія у своїй діяльності керується як відповідними нормативно-правовими актами (дається їх перелік), так і «найкращими світовими практиками». В цьому аспекті не зрозуміло як і власне тлумачення слова «практики» (чим вони закріплюються, де і як вести їх пошук, як з ними працювати), так і те, що означає «найкращими» – чим вони відрізняються від «кращих» та\або «поганих», і хто має право визначати цю «найкращість».

По-друге, у ч.2 п.5 Положення вказано, що Комісія має право в установленому порядку «запитувати та одержувати від державних органів, органів місцевого самоврядування, закладів вищої освіти, наукових установ, громадських об’єднань, підприємств, установ та організацій необхідні інформацію, документи і матеріали». Відповідно до Академічного тлумачного словнику української мови під словом матеріали вживаються відповідні «дані, посібники, зібрання документів», але ж слово «документи» і так вже присутнє в цьому реченні.

По-третє, у переліку осіб, які входять до складу Комісії, присутні численні орфографічні та пунктуаційні помилки. Зокрема, всупереч українському правопису з великої літери написана перша частина назви посади Руслана Рябошапки – «Заступник Керівника», так само як і в посаді Федора Веніславського – слово «Представник», а у Антона Кориневича – «Постійний Представник Президента».

У посаді Романа Жовніра вказано, що він є «центральний координатор проектів «Wikiinvestigation» Фонду інновацій та розвитку», однак «Фонд…» – це власна назва відповідної громадської організації, що в Положенні ніяк не відображено. При цьому щодо інших осіб зазначення громадських організацій є присутнім. Водночас навпроти одних прізвищ назва «Всеукраїнська громадська організація» писалось з великої літери (наприклад, Ганна Огренчук), а в інших – з маленької (наприклад, Артем Стоянов). Крім того, в посаді Артема Стоянова допущена помилка, адже з 3 червня 2019 року слово «віцепрезидент» пишеться разом і без дефісу.

З помилками написана й посада Сергія Іонушаса – директор товариства з обмеженою відповідальністю юридичної фірми «Гелон», тоді як треба було написати директор товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична фірма «Гелон».

Є й системна смислова помилка у назві посади Романа Мартиновського, який зазначений як «адвокат громадської організації «Регіональний центр прав людини». Але адвокат – це незалежна професійна діяльність, самодостатня сама по собі, і вона не може бути назвою посади в будь-якому штатному розписі будь-якої організації.

І, звичайно, усі прізвища усіх членів Комісії ніяк не відділені один від одного будь-якими знаками пунктуації.

Президент України є першою особою держави, яка є гарантом Конституції і представляє Україну на міжнародному рівні. Президент України є обличчям нашої країни. Всі видані ним документи мають відповідати всім найжорсткішим вимогам і правилам, оскільки в протилежному випадку це характеризує його особисту некомпетентність та некомпетентність всього Офісу президента України, що є неприпустимим.

Укази президента України є нормативно-правовими актами, які встановлюють, змінюють або припиняють певні правовідносини. В результаті видачі указів настають юридичні наслідки. Неякісне написання тексту указу дає змогу неправильного або двоякого трактування тексту, призводить до невірного виконання і, як наслідок, порушення прав та свобод громадян України. Неправильно поставлена кома або інший розділовий знак, як в класичному прикладі “стратити не можна помилувати”, грає вирішальну роль в подальшій долі причетного до його реалізації кола осіб.

Керівник Офісу президента України Андрій Богдан, який повністю відповідає за діяльність всього Офісу президента, а також працівники є призначеними працівниками. Вони не належать до категорії виборних посад накшталт народних депутатів і в разі своєї неповної компетентності для уникнення негативних наслідків мають бути звільнені негайно.

 

Комментариев: 0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back To Top