skip to Main Content

Два плюс два – не завжди чотири, або чому ТОВ «КОРНЕТ ХОЛДИНГ» та ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН» продають мастила Укрзалізниці за «зручними» цінами

«Укрзалізниця» на «ProZorro» купує великі об’єми паливно-мастильних матеріалів у сумнівних компаній з Казахстану та Кривого Рогу за цінами, що суттєво перевищують вартість аналогічних товарів у роздрібних та оптових продавців в Україні.

Зокрема, Укрзалізниця оголосила два тендери на поставку по: 2548 тон моторної оливи для дизельних двигунів М-14В2; 726 тон оливи для автотракторних дизелів М-14Г2ЦС; 190 тон оливи для гідравлічних передач тепловозів ГТ-50; 294 тон оливи індустріальної І-40А.

У першому аукціоні перемогла компанія ТОВ «Корнет Холдинг», а у другому ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН».

При цьому, ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН» має поставити оливи виробництва компанії «HILL Corporation» (Казахстан) на 117,02 млн грн., а ТОВ «КОРНЕТ ХОЛДИНГ» – оливи виробництва Криворізького ТОВ «Евро Ойл Продакшн» на 117,00 млн грн.

Ця інформація є у вільному доступі в системі «ProZorro» (Ідентифікатори закупівель: UA-2019-12-19-000033-a та UA-2019-12-19-000033-b).

 

Та чи так усе прозоро насправді?

Перевірка законності вказаних тендерних процедур розпочата уповноваженими державними органами. У тому числі, слідчими НАБУ розпочато досудове розслідування за фактом розтрати державних коштів, зловживання службовим становищем, підроблення офіційних документів, про що їх зобов’язав Вищий антикорупційний суд ухвалою від 23 липня 2020 року в справі № 991/6031/20.

Сумніви в прозорості закупівель: UA-2019-12-19-000033-a та UA-2019-12-19-000033-b, є об’єктивними, оскільки переможці торгів ТОВ «КОРНЕТ ХОЛДИНГ» та ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН» змагалися лише між собою і розділили фактично порівно лаври перемоги. Вони були єдиними допущеними до аукціону учасниками. Інші учасники з формальних підстав не змогли взяти участі в торгах, незважаючи на те, що пропонували значно нижчі ціни за аналогічну та якісну продукцію.

 

Як наслідок, «Укрзалізниця» фактично переплатила за кожен кілограм мастила.

Левова частина витрат припадає на моторну оливу М-14В2, яка в ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН» коштує 26,016 грн за кілограм, а в ТОВ «КОРНЕТ ХОЛДИНГ» – 28,80 грн за кілограм.

Одночасно, в мережі Інтернет продавці пропонують бочку аналогічної оливи об’ємом 200 літрів за роздрібною ціною 4 825 грн, включаючи вартість самої бочки (джерело інформації – https://masla-smazki.com/p893721206-14v2-sae-oliva.html).

Іншими словами, в мережі Інтернет можна придбати за роздрібними, а не оптовими цінами, 1 кілограм моторної оливи М-14В2 + тару для неї за 26,50 грн. Можна припустити, що оптова ціна цього товару може становити не більше 25 грн за 1 кілограм.

При детальній перевірці реальної вартості інших мастильних матеріалів, що є предметом тендерних закупівель UA-2019-12-19-000033-a та UA-2019-12-19-000033-b, спостерігається така сама картина.

Тобто, є об’єктивні підстави вважати, що ТОВ «КОРНЕТ ХОЛДИНГ» та ТОВ «НВП ХІЛЛ КОРПОРЕЙШН-ЮКРЕЙН» на кожному кілограмі оливи, що поставлять Укрзалізниці, одержать мінімум по 1 грн надприбутку (загалом, біля 7 516 тон).

Очевидно, що Укрзалізниця втратить 7 516 000 грн, а це чимало для підприємства, одноосібним власником якого є Держава.

Наразі, Укрзалізниця готується до рамкового тендеру по закупівлі олив на 2021 рік. Чи перевершить «Здоровий глузд» апетити зацікавлених у «Прозорих» закупівлях осіб, – невідомо.

Громадськість прискіпливо спостерігає за черговим тендерним скандалом та має надію на відновлення справедливості.

(Далі буде).

Джерело: Спеціальні кореспонденти

Комментариев: 0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back To Top